Pre každého dopytujúceho je rozhodujúcim kritériom niečo iné. Môže to byť rýchlosť dodania, cena, kvalita alebo referencie. Snažte sa nevyberať podľa jedného kritéria, ale kombinujte ich vždy niekoľko dohromady. Napr. najlacnejšia ponuka sa vám v konečnom dôsledku môže vďaka nekvalitnému tovaru predražiť.
Skôr ako pôjdete na osobnú schôdzku so zástupcom vybranej firmy, overte si základné informácie v obchodnom alebo živnostenskom registri. Sústreďte sa predovšetkým na tieto informácie:
V obchodnom registri je možné dohľadať či spoločníci vami vybranej firmy nepôsobia alebo nepôsobili vo firme, ktorá je v úpadku, likvidácií alebo už zanikla. V prípade, že spoločníka alebo konateľa v takej firme nájdete, vyberte si radšej pre svoj obchod inú firmu.
Už na základe odpovede, ktorú od dodávateľa obdržíte, si môžete urobiť základnú predstavu o dodávateľovi. Odpoveď by mala byť spracované profesionálne, či už z hľadiska faktických chýb, tak i z hľadiska úplnosti a komplexnosti informácii. Pokiaľ bude odpoveď neprofesionálne spracovaná, je pravdepodobné, že vás výsledok spolupráce s dodávateľom sklame.
Návštevou internetových stránok dodávateľa sa dozviete veľa užitočných informácií. Pokiaľ na vás webová prezentácia pôsobí zastaralo, sú v nej gramatické alebo faktické chyby, nie je dlho aktualizovaná alebo tu nie sú dostatočné informácie, radšej sa takému dodávateľovi vyhnite.
Po vyradení ponúk, na ktoré nechcete reagovať, odporúčame kontaktovať poskytovateľa kreditných informácií o firme, s ktorou chcete realizovať dopyt. Kreditné informácie vám dajú odpoveď na otázku týkajúcu sa solventnosti firmy, akým spôsobom hradí svoje záväzky, a pod. Uzatvorenie obchodu so zadĺženou a nesolventnou firmou môže viesť k vybraniu zálohy a nesplneniu zákazky.
Pre všetkých dopytujúcich zákazníkov máme k dispozícii hodnotenie dodávateľov. Hodnotenie je prístupné v e-maily, ktorý vám pošleme po rozoslaní dopytu dodávateľom. Vyhľadajte si dodávateľa, s ktorým chcete spolupracovať a prečítajte si, ako hodnotia jeho služby iní užívatelia služby.
Pokiaľ dodávateľ vo svojej ponuke uvádza, že je držiteľom certifikácie, osvedčenia alebo že jeho výrobky splňujú určitý atest, nechajte si také dokumenty predložiť alebo zaslať na e-mail. Zaistíte si tak kvalitné podklady pre výber správneho dodávateľa.
Veľmi jednoduchým spôsobom môžete sami a rýchlo zistiť referencie na vybraného dodávateľa na internete. Informácie si môžete nájsť po zadaní názvu firmy či výrobku do vyhľadávača alebo môžete navštíviť internetové stránky, ktoré sa referenciami firiem zaoberajú.
V niektorých prípadoch vyžaduje dodávateľ zaplatenie časti alebo celej dodávky tovaru či služby, aby mal istotu, že dopytujúci za dodávku zaplatí. Hlavne v prípadoch, kedy je čiastka plnenia vyššia, je možné využiť advokátsku / notársku úschovu peňazí. Všetko je zmluvne podložené, dopytujúci má istotu, že finančná čiastka bude vyplatená až po prevzatí tovaru, dodávateľ má zase istotu, že mu dopytujúci zaplatí.
123dopyt.sk je najväčší dopytový systém v Slovenskej republike, ktorý využíva 80 701 dodávateľov zo všetkých kategórii podnikania. Mesačne spracujeme cez 3 tis. dopytov vo finančnom objeme viac ako 75 mil. €.
Táto stránka v rámci poskytovania služieb využíva cookies. Nastavenie používania a dostupnosti cookies môžete upraviť v nastaveniach prehliadača.
Chránime vaše osobné údaje v súlade s nariadením Európskej únie o GDPR. Detaily tu.
© 2006—2024 B2M.CZ s.r.o. rada poskytuje pomoc potrebným ♥️. Všetky práva vyhradené.